Eesti Raudtee on algatanud väga ambitsioonika investeerimiskava aastani 2030, mis viib raudteede taristu kvaliteedi, liiklusjuhtimise ja ohutuse uuele tasandile. Selle tarbeks on ettevõte alustanud koostööd liikluskorralduse protsesside automatiseerimise hanke võitnud Hispaania ettevõttega INDRA SISTEMAS S.A. ning samuti kuulutati sel nädalal välja suuremahuline raudtee turvangusüsteemide moderniseerimise (CCS) hange, millele oodatakse pakkumisi 10. augustini.

„Käesolevad uuendused kaasajastavad ettevõtte liikluskorralduse protsessid ja digitaliseerituse astme, samuti suureneb ohutus. CCS-süsteemide hankega otsime endale partnerit, et välja ehitada Euroopa üks turvalisem raudtee, mille kvalitatiivne hüpe tuleb eelkõige moodsast turvangusüsteemist ERTMS,“ kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.

Eesti Raudtee jaoks on uue liikluskorralduse automatiseerimise tarkvara juurutamise etapid tihedalt seotud CCS-projekti ajaplaaniga. Selle eesmärk on automatiseerida ning digitaliseerida liikluskorraldusega seotud protsessid: liiklusgraafikute väljatöötamine, liikluse korraldamine rongidispetšerite poolt ning liiklusalaste statistliste andmete kogumine analüüsiks.

„Liiklusgraafikud hakkavad valmima oluliselt kiiremini ning vedajatele oskame tulevikus pakkuda „rohelise laine teenust“, mis võimaldab vähendada kulusid ning suurendada meie läbilaske- ja konkurentsivõimet. Samuti muutub teenus ka reisijate jaoks mugavamaks ‒ tekib võimalus ekraanidega varustatud ooteplatvormidel näidata rongi saabumise prognoosi ja taristu uuendamisel lühenevad reisiajad,“ lisas Laidvee.

Automatiseerimise projekti kogumaksumuseks on 18,4 miljonit eurot ning töid alustatakse juba 2020. aasta suvel. Terviklahenduse kasutuselevõtuni jõutakse aastaks 2025. Turvangusüsteemide moderniseerimise projekti maksumus selgub peale hanke läbi viimist ning leping hanke võitnud partneriga sõlmitakse 25ks aastaks.

Euroopa Investeerimispank (EIB) sõlmis antud projektide teostamiseks Eesti riikliku raudteetaristu ettevõtte Eesti Raudteega 25-aastase kestusega 95 miljoni euro suuruse laenulepingu väga soodsatel tingimustel marginaaliga 0,09%. Samuti toetab projektide realiseerumist Vabariigi Valitsus, kes suurendas aprillikuu lõpus Eesti Raudtee aktsiakapitali 10 miljoni euro võrra.

Monika Lilles

Kommunikatsioonijuht

[email protected]