"Palupera–Puka raudteelõigul tuleb parendada olemasoleva raudtee geomeetriat, et oleks võimalik tõsta rongide piirkiirust ja välja tuleb vahetada peatee amortiseerunud raudbetoonsõrestik ning ballast, sh Palupera jaamas koos jaamateede pöörmetega.
Lisaks on ettenähtud raudteelõigule jäävate truupide ja muude tehnovõrkude ja -rajatiste projekteerimine ja ehitamine,“ kommenteeris AS-i Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Imre Reipõld.
Palupera–Puka raudteelõik vajab rekonstrueerimist militaar- ja tsiviileesmärkidest tulenevalt. Militaareesmärkidest lähtuvalt tuleb amortiseerunud pealisehitus Palupera–Puka lõigul asendada uue materjaliga, et võimaldada sõjatehnika vedamist mööda raudteed Eesti Vabariigi, Euroopa Liidu ja NATO liikmesriikide vahel. Lõik toetab piiriülest liiklust Tapa sõjaväebaasist Lätti ja vastupidi.
Tsiviileesmärgid tulevad riigi planeeringust „Eesti 2030+“, mille kohaselt peavad reisirongiliikluse kiirus, sagedus ja kasutusmugavus kasvama kõigis Eesti jaoks tähtsates suundades. Planeeringu kohaselt tuleb reisirongide maksimaalset lubatud piirkiirust suurendada kuni 160 km/h ka Tartu–Valga liinil.
Põhilised ehitustööd on plaanitud aastatesse 2025-2026. Pakkumusi oodatakse hankele kuni 12. maini 2025.
Projekti rahastab Eesti riik kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise tulust ja projekti kaasrahastab „EstMilMob“ toetuslepingu raames Euroopa Liit.