AS Eesti Raudtee sõlmis LEONHARD WEISS OÜ-ga 8,9 miljoni euro suuruse lepingu Kiltsi–Rakke–Vägeva lõigu kapitaalremondiks ning Kiltsi ja Rakke jaama reisijate ooteplatvormide laiendamiseks. Töö on vajalik, et luua eeldused piirkiiruse tõstmiseks reisirongidele Tartu suunas kuni 160 km/h.
„Nimetatud lõigul on hetkel veel kasutusel vana tüüpi betoonliiprid, kinnitused ja rööpad ning see ei võimalda kiiruste tõstmist üle 140 km/h. Rekonstrueerimistööde käigus vahetatakse välja 17,62 km ulatuses rööpaid ja liipreid uute vastu ning uuendatakse ka lõigule jäävad Nõmme, Räitsvere, Rakke ja Edru raudteeülesõidukohad,“ kommenteeris AS Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Imre Reipõld.
Seoses kiiruse tõstmisega rajatakse Kiltsi ja Rakke jaamades uued 100 m pikkused laiema ohualaga teedevahelised reisijate ooteplatvormid ning nihutatakse selle tarbeks jaamade kõrvalteid. Uued platvormid saavad ka ilmastikukindlamad ootekojad. Põhilised ehitustööd teostatakse 2025. aastal, lepingu täitmise lõpptähtaeg on 2026. aasta novembris.
„LEONHARD WEISS OÜ jaoks on Kiltsi–Rakke–Vägeva lõigu kapitaalremont juba teine samal lõigul olev töö, mille eesmärk on tõsta reisirongide piirkiirust 160 km/h-ni. Enamus töödest tuleb teha juba käesoleval aastal ning oleme selleks väljakutseks valmis. Tegutseme Eesti raudteeturul juba alates 1996. aastast ning omame kõiki vajalikke ressursse ka kõige spetsiifilisemateks raudteetaristu töödeks,“ kommenteeris LEONHARD WEISS OÜ juhatuse liige Indrek Kaliste.
Projekt on oma olemuselt ka rohemajanduslik, kuna lõigul ülesvõetavad rööpad ja liiprid taaskasutatakse teistes jaamades, kus amortiseerunud sõrestikud asendatakse kasutusel olnud raudbetoonsõrestikega.
Lepingu mahus paigaldatakse ka piirdeaed ohutuse suurendamiseks Kiltsi–Rakke lõigu ääres paiknevate Äntu-Nõmme õppematkaradade piirkonda.
Projekti rahastab Eesti riik kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise tulust.