Lehtse ja Jäneda ooteplatvormid saavad kaasaegse ilme kasvuhoonegaaside heitkogustega kauplemisest saadud tulu eest. Kliimaministeerium eraldab 2025. aastal Eesti Raudteele 2,25 miljonit eurot, et muuta need raudteepeatused reisijasõbralikumaks ja turvalisemaks.

„Ooteplatvormide rekonstrueerimistööd on üks osa reisirongide kiiruste tõstmise projektist. Et rongid saaks sõita Tartu ja Narva suunal kiirusega kuni 160 km/h, on oluline, et lõikudele jäävad ooteplatvormid oleks ohutud. Seetõttu panustame peatuste moderniseerimisse ja teeme raudtee ületamise turvalisemaks,“ selgitas Kliimaministeeriumi liikuvuse asekantsler Sander Salmu. Asekantsleri sõnul tulevad peatustesse ka uued ootekojad, mis kaitsevad reisijaid vihma ja tuule eest.

Tööde käigus rekonstrueeritakse Lehtse peatuskoha mõlemad reisijate ooteplatvormid ja rajatakse eritasandiline raudtee ülekäigukoht. Samuti kohandatakse suuremate kiirustega sobivamaks Jäneda peatuskoha üks ooteplatvorm. Näiteks laienevad rekonstrueeritavate ooteplatvormide ohutusalad 1,5 meetrini senise poole meetri asemel.

Uutele ooteplatvormidele ehitatakse ka ilmastikukindlamad seintega ootepaviljonid. „Lehtse ja Jäneda uued ooteplatvormid tulevad ilmastikukindlama ootekojaga, mis võimaldab varjuda tuule ja vihma eest. Samasugust lahendust on hetkel näha näiteks Nelijärvel, Kivimäel ja Hiiul,” kommenteeris Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Imre Reipõld.

Eesti Raudtee alustab Lehtse ja Jäneda raudtee ooteplatvormide rekonstrueerimise projekteerimist sel aastal. Ehitustööd algavad 2025. aastal ja peaksid valmis saama sama aasta lõpuks. Eraldatud vahendite kasutamise täpsemad tingimused kehtestab Kliimaministeeriumi ja AS Eesti Raudtee vahel sõlmitav finantseerimisleping.