Eelmise aasta suvel otsustas Vabariigi Valitsus investeerida järgnevatel aastatel Eesti raudteede elektrifitseerimisse ning andis Eesti Raudteele ülesande 2028. aastaks taristu elektrifitseerida. Raudteevõrgu elektrifitseerimine aitab vähendada nii keskkonnamõju kui ka müra ning rongide sõiduaega.
„Elektrifitseerimise projekti esimese suure sammuna oleme välja kuulutanud hanke, mille eesmärk on leida heade kogemustega inseneriteenuse osutaja ja projekteerija. Oleme elektrifitseerimise plaane tutvustanud paljudele potentsiaalsetele pakkujatele üle Euroopa ning seetõttu loodame hankel näha tihedat konkurentsi,“ kommenteeris Eesti Raudtee elektrivõrkude ameti juhataja Andrus Alas.
Korraldatav hange on jagatud kaheks osaks. Esimeses osas teeb hanke võitja vajalikud uuringud, koostab tehnilise lahenduse ja määrab tehnilised näitajad planeeritavale võrgule. Teises osas koostab hanke võitja tehnilisele lahendusele eelprojekti.
„Eelprojekti koostamine algab Aegviidu-Tapa-Tartu lõigust, kuna oleme koostöös Elroniga eesmärgiks võtnud, et 2024. aasta lõpuks peab olema võimalik sõita elektrirongiga Tallinnast Tartusse,“ lisas Alas. Hankeleping parima pakkujaga on plaanis sõlmida hiljemalt käesoleva aasta sügisel ning leping sõlmitakse esialgsete plaanide järgi neljaks aastaks.
Aasta alguses kuulutas ka reisijatele veoteenust pakkuv ettevõte Elron välja hanke kuue kahesüsteemse elektrirongi soetamiseks optsiooniga tellida tulevikus täiendavalt veel kümme rongi. Hankele ootab Elron pakkumisi 1. septembriks ning rongide üleandmise aeg on planeeritud 2024. aasta teise poolde.
Üheks järgneva kümnendi suurimaks teemaks nii transpordi- kui ka raudteevaldkonnas saab olema kasvuhoonegaaside heite vähendamine, mille tarbeks elektrifitseeritakse Eesti raudteevõrk järgneva kaheksa aasta jooksul.
Lisainfo:
Monika Lilles
Kommunikatsioonijuht
T +372 615 8677
M +372 5809 0285