Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul kahanes eelmise aastaga võrreldes 2,4% ning moodustas kokku 13,2 miljonit tonni. Kõige enam veetavateks kaubagruppideks Eesti Raudtee taristul on väetised, mineraalsed kütused, keemiakaubad ning põlevkivi.

Transiitveod moodustasid eelmise aasta peale kokku Eesti Raudteel liikunud vedudest 9,4 mln tonni, mis on 3% kõrgem tulemus kui 2018. aastal.

Konteinerveod olid Eesti Raudtee taristul eelmise aasta jooksul pidevas tõusujoones, moodustades 2019. aasta peale kokku pea 76,8 tuhat TEU-d, mis on võrreldes eelmise aastaga kasvanud üle 46%.

„2019. aasta veomahtude vähenemise peamiseks põhjuseks on eeskätt põlevkivi kohalike vedude 37-protsendiline langus, mis osaliselt sai küll kompenseeritud transiitkaupade kasvuga. Prognoosime põlevkivi veomahtude vähenemist ka käesoleval aastal, mistõttu eriti oluliseks saab ühine müügitöö koos meie kaubaveoga tegelevate raudtee-ettevõtjatega, ekspediitorite ja sadamatega, et kindlustada transiitkaubavoo stabiilne kasv ka järgmiste aastate jooksul,“ kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.

Kohalikus reisirongiühenduses sõitis eelmisel aastal ligikaudu 8,3 miljonit reisijat, mis on üle 600 000 reisija ehk 8% võrra rohkem kui 2018. aastal. „Kindlasti aitas reisijateveo kasvule kaasa meie hea koostöö reisijateveoga tegeleva raudtee-ettevõtjaga Elron, seda eriti arvestades suuri ehitus- ja remonditöid meie taristul. Ka käesolevaks aastaks prognoosime reisijate arvu kasvu, millele aitavad kindlasti kaasa nii uue raudteelõigu avamine Riisperest-Turbani möödunud aasta detsembris, raudteetööde tehnilise akna kaotamine päevasel ajal kui ka kasvavad investeeringud ning pidev töö rongide kiiruste tõstmiseks,“ lisas Laidvee. Rahvusvahelist reisirongi Tallinn-Peterburi-Moskva vahel kasutas eelmisel aastal 111,1 tuhat inimest, mis on pea 4% kõrgem tulemus kui 2018. aastal.