Hoidmaks ära raskeid õnnetusi, võtavad Eesti Raudtee, politsei ning turvafirma USS Security 10. oktoobril luubi alla Jõgeva, Tartu, Elva ja Valga raudteeülekäigud- ja sõidud.

Sel aastal on raudteeülekäikudel ja -ülesõitudel juhtunud mitmeid raskete tagajärgedega õnnetusi, mille põhjusteks valdavalt tähelepanematus või ka igapäevaste liiklus- ja ohutusreeglite eiramine.

Liiklejate käitumisharjumuste muutmiseks ja raudteeohutusalase teadlikkuse kasvatamiseks viivad Eesti Raudtee, politsei ja USS Security läbi ühisaktsiooni. Nii võetakse 10. oktoobril kõrgendatud tähelepanu alla raudteeülekäigu- ja sõidukohad nii Jõgeval, Tartus, Elvas kui ka Valgas, kus viimasel ajal on enim probleeme täheldatud.

„Pimeda aja tulekuga on mõistlik raudtee ületajatele meelde tuletada õiguspärane käitumine ülesõitudel ning ülekäikudel. Õnnetuste ära hoidmiseks on igal liiklejal ‒ olgu see jala, autoga või rattal, kohustus jälgida, et raudtee ületamine oleks ohutu,“ ütles Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Monika Lilles.

Lõuna prefektuuri politseimajor Robert Kõvask sõnas, et rong on oma massi, sõidukiiruse ja pika pidurdusteekonna tõttu liikluses arvestatav ohu allikas. „Seda enam ei tohiks ükski jalakäija või autojuht raudteed ületades alahinnata oma panust raskete õnnetuste vältimisel. Hooletu käitumine või liiklusreeglite eiramine maksab rongiga kokkupõrkes suure tõenäosusega just jalakäija või autojuhi enda elu,“ nentis politseijuht. Ta lisas, et politsei näeb oma igapäevatöös tihedamini neid autojuhte, kes rongi lähenedes ja vaatamata keelavale fooritulele ikkagi üle raudtee nõeluvad. Jalakäijad jällegi eiravad olemasolevaid turvalisi raudteeületuskohti ning silkavad sealt, kust ise parasjagu paremaks peavad. „Teisisõnu näeme mustrit, kuidas nii autojuhid kui jalakäijad panevad oma elu ohtu selleks, et võita ajas mõni minut või mõnisada meetrit,“ tõdes Robert Kõvask.

Näiteks alles tänavu aprillis oleks Valgas üks nooruk, kes ületas raudteed rattal ja kõrvaklapid peas, napilt kaubarongi alla jäänud.

Kokku on tänavu üheksa kuuga juhtunud Eesti Raudtee taristul 17 õnnetusjuhtumit, milles sai viga 14 ning hukkus 6 inimest. Neist raskeim õnnetus leidis aset 20.veebruaril Keila lähedal, kus alkoholi tarvitanud veoautojuht ei andnud rongile teed. Kokkupõrke järel paiskus rong rööbastelt maha ning üheksa inimest said õnnetuses viga.

Soovitused jalakäijatele ja jalgratturitele:
•    Ületada raudteed selleks ettenähtud kohas.
•    Ole raudtee ületamisel tähelepanelik, tõsta pilk nutiseadmelt ja eemalda kõrvast klapid.
•    Kui kuuled või näed rongi lähenemas, siis anna sellele teed.
•    Lisaks tõkkepuu ja foori jälgimisele, veendu ka ise, et rongi ei tule.
•    Raudteed ei tohi ületada ratta seljas, vaid tuleb ratas käe kõrvale võtta.

Soovitused sõidukijuhtidele:
•    Suhtu austusega tõkkepuusse ja foori ning ära eira märguandeid.
•    Punase fooritule ajal ei tohi raudteed ületada. Ka siis mitte, kui konkreetsel ülesõidul ei ole tõkkepuud.
•    Tõkkepuuta ja foorita ülesõidul vaata mõlemale poole ja veendu, et rongi ei ole tulemas.

Monika Lilles

Kommunikatsioonijuht

[email protected]