Kõik uudised
10.08.2018

“Tänane lepingu sõlmimine  on meie jaoks märgiline ning meil on äärmiselt hea meel, et saame alustada Lääne-Harju liiklusjuhtimissüsteemi töödega. Hanke eesmärgiks oli muuta raudtee haldamine, sellel opereerimine ning liiklusjuhtimine maksimaalselt tõhusaks, ohutuks ja automatiseerituks,” kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee. “Kuna hanke tulemustel saavutasime ka märkimisväärse kokkuhoiu 10,6 miljoni euro näol, siis see võimaldab meil rajada Balti jaama täiendavalt kaks uut teed ning platvormi. Veel on meil plaanis see raha suunata täiendava rööbastee ehitamisesse Ülemiste suunale ning samuti saame Pääsküla ja Keila vahele puuduolevatele lõikudele rajada teise peatee, millega suurendaksime selle lõigu läbilaskvust,” lisas ta. Lepingu partner Mipro Oy on Soomes tegutsenud juba üle kahekümne aasta raudteesüsteemide ning -ohutuse valdkonnas, antud leping aga on ettevõtte jaoks esimene siinpool lahte. „Mipro eesmärk on laieneda rahvusvaheliselt. Antud samm läheb suurepäraselt kokku meie strateegiaga ning meil on hea meel läbi koostöö jagada oma kogemust raudteeohutuse valdkonnas ka siinpool lahte,“ kommenteeris Mipro tegevjuht Juha Nurmi. Mullu sügisel kinnitas AS Eesti Raudtee juhatus hankemenetluse tulemused ning tunnistas edukaks Mipro Oy pakkumuse Lääne-Harju liiklusjuhtimissüsteemi moderniseerimiseks. Hankel hinna kalliduse poolest teise pakkumuse esitanud KMG Inseneriehituse AS ja AŽD Praha s.r.o. pöördusid hanke vaidlustamiseks VAKO-sse, Tallinna Halduskohtusse, Tallinna Ringkonnakohtusse ning lõpuks jõudis vaidlustus ka Riigikohtusse, kust see saadeti tagasi Ringkonnakohtusse. Kõik pädevad instantsid kinnitasid EVR-i seisukohta, et Mipro Oy vastab kõikidele kvalifitseerimise tingimustele ja selle pakkumuse edukaks tunnistamise otsus on õiguspärane. Viimast kassatsioonikaebust Riigikohus enam arutlusele ei võtnud.