AS Eesti Raudtee üldkoosolek, majandus- ja taristuminister Taavi Aas kinnitas eile 13. mail AS-i Eesti Raudtee aastaaruande.

Ettevõtte müügitulu oli 2018. aastal 41,5 mln eurot (2017. aastal 32,9 mln eurot). 2018. aastal veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril 13,54 mln tonni kaupu. Võrreldes 2017. aastaga kasvas veomaht 9,1%.

Suurimaks kaubagrupiks olid 2018. aastal jätkuvalt väetised, mida veeti kokku 5,38 mln tonni ja mille vedu kasvas võrreldes eelmise aastaga 22%. Vedelaid naftasaadusi veeti 2,81 mln tonni ning see oli 3,2% parem tulemus võrreldes 2017. aastaga. Tahkete mineraalsete kütuste veomaht oli 1,45 mln tonni ehk ca kaks korda rohkem kui 2017. aastal. Põlevkivi vedu (1,73 mln tonni) vähenes 27,5%. Keemiakaupade vedu vähenes 6,1% ja oli kokku 1,07 mln tonni. Konteinervedude mahuks kujunes 2018. aastal 52,4 tuh TEU-d, mis on 55,4% rohkem kui 2017. aastal.

Transiidina läbis 2018. aastal Eestit 9,13 mln tonni kaupu ehk 20,2% rohkem kui 2017. aastal. Kohalike vedude maht vähenes 14,4% ning ulatus 2,77 mln tonnini. Importveod olid kokku 1,35 mln tonni, suurenedes 2,7%, ning eksportveod 0,28 mln tonni, suurenedes 2017. aastaga võrreldes 10%.

Eesti Raudtee infrastruktuuril veeti 2018. aastal diisel- ja elektrirongidega 6,4 mln reisijat, mis on 3,8% kõrgem tulemus kui 2017. aastal. Rahvusvahelise Tallinn-Peterburi-Moskva reisirongiga sõitis 107,1 tuh inimest, mis on kasvanud 1,7% võrreldes 2017. aastaga.

Mitmeid aastaid kestnud kaubamahtude langus õnnestus koos klientide ja koostööpartneritega pöörata kasvule. Rõõmu teeb ka rongireisijate arvu stabiilne kasv, mille üheks mootoriks on korras taristu ning sellest tulenev rongide kiiruste tõstmine. Suurimateks õnnestumisteks 2018. aastal saab veel lugeda kauaoodatud investeeringute rakendamist liiklusjuhtimise süsteemide uuendamisse. Lisaks on tehtud suuremahulisi investeeringuid taristu parendamisse ning alustatud ka uue elektrifitseeritud raudtee ehitamist Turbasse,” kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.